loading...

ایران بلاگ

روغن زیتون یکی از مؤلفه های اصلی رژیم مدیترانه ای است. سرشار از آنتی اکسیدان است. چربی اصلی موجود در آن اسیدهای چرب اشباع نشده (MUFAs) است که متخصصان آن را چربی سالم می دانند برای خرید روغن زیتون می ت

روغن زیتون یکی از مؤلفه های اصلی رژیم مدیترانه ای است. سرشار از آنتی اکسیدان است. چربی اصلی موجود در آن اسیدهای چرب اشباع نشده (MUFAs) است که متخصصان آن را چربی سالم می دانند برای خرید روغن زیتون می توان از فروشگاه اینترنتی نیکوفام خرید کنید

 

آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون ممکن است به محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی کمک کند که می تواند منجر به طیف وسیعی از شرایط و بیماریهای سلامتی شود. روغن زیتون فوق العاده باکره دارای طعمی تلخ است ، اما حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری نسبت به انواع دیگر است ، زیرا حداقل پردازش را انجام می دهد.

 

در این مقاله با مزایای سلامتی روغن زیتون بیشتر بدانید و ایده هایی در مورد نحوه استفاده از آن بیابید.

روغن زیتون چیست؟

فرد می تواند هنگام پخت و پز از روغن زیتون استفاده کند.

روغن زیتون از زیتون حاصل می شود ، میوه درخت زیتون. زیتون یک محصول سنتی منطقه مدیترانه است. مردم با فشار دادن زیتون های کامل روغن زیتون درست می کنند.

 

مردم از روغن زیتون در پخت و پز ، مواد آرایشی ، دارو ، صابون و به عنوان سوخت لامپ های سنتی استفاده می کنند. روغن زیتون در ابتدا از دریای مدیترانه بود ، اما امروز ، در سراسر جهان محبوب است.

 

در رژیم غذایی ، مردم زیتون را در روغن زیتون یا آب شور حفظ می کنند. آنها را به طور کامل یا خرد شده می خورند و به پیتزاها و ظروف دیگر اضافه می کنند.

 

آنها می توانند از روغن زیتون برای پخت و پز برای نان ، برای پختن پاستا ، پخت و پز یا به عنوان سس سالاد استفاده کنند. برخی افراد آن را به وسیله قاشق غذاخوری برای اهداف دارویی مصرف می کنند.

 

فواید

بسیاری از مطالعات به فواید سلامتی روغن زیتون پرداخته اند. روغن زیتون فوق العاده باکره ، که بهترین کیفیت روغن موجود است ، سرشار از آنتی اکسیدان ها است ، که به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از مولکول هایی به نام رادیکال های آزاد کمک می کند.

 

رادیکال های آزاد موادی هستند که بدن در طی متابولیسم و ​​سایر فرایندها تولید می کند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند.

 

اگر بیش از حد بسیاری از رادیکال های آزاد ایجاد شوند ، می توانند باعث استرس اکسیداتیو شوند. این می تواند به آسیب سلولی منجر شود و ممکن است در بروز برخی بیماری ها از جمله انواع خاصی از سرطان نقش داشته باشد.

 

روغن زیتون و سیستم قلبی عروقی

روغن زیتون منبع اصلی چربی در رژیم مدیترانه ای است. به نظر می رسد افرادی که این رژیم را مصرف می کنند نسبت به افرادی که رژیم های دیگر را دنبال می کنند ، امید به زندگی بالاتری دارند ، از جمله احتمال مرگ در اثر بیماری های قلبی عروقی کمتر است. برخی از متخصصان آن را "استاندارد در داروهای پیشگیری" می نامند.

 

یک مطالعه در سال 2018 تعداد وقایع قلبی عروقی را در بین افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای مصرف کرده اند ، یا با روغن زیتون یا آجیل یا رژیم کم چربی مقایسه کرده است.

 

افرادی که رژیم مدیترانه ای را مصرف می کردند ، خواه با روغن زیتون و یا آجیل ، شیوع کمتری از بیماری قلبی عروقی نسبت به افرادی که رژیم کم چربی دارند ، داشتند.

 

به گفته نویسندگان یک بررسی در سال 2018 ، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) و سازمان ایمنی مواد غذایی اروپا توصیه می کنند که روزانه حدود 20 گرم (گرم) یا دو قاشق غذاخوری (پیمانه) روغن زیتون باکره اضافی مصرف کنید تا خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش یابد بیماری و التهاب.

 

نتایج یک مطالعه 2017 نشان داد که پلی فنول های موجود در روغن زیتون باکره اضافی می توانند از بیماری های قلبی عروقی ، آترواسکلروز ، سکته مغزی ، اختلال عملکرد مغز و سرطان محافظت کنند. پلی فنول ها نوعی آنتی اکسیدان هستند.

 

سندرم متابولیک

سندرم متابولیک وضعیتی است که توسط گروهی از عوامل خطرزا افزایش می یابد و باعث افزایش خطر بیماری از جمله چاقی ، فشار خون بالا و قند خون بالا می شود.

 

نویسندگان یک متاآنالیز در سال 2019 نتیجه گرفتند که روغن زیتون در رژیم غذایی مدیترانه ای ممکن است ویژگی های سندرم متابولیک مانند التهاب ، قند خون ، تری گلیسیریدها (چربی های موجود در خون) و لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا "بد" را بهبود بخشد. کلسترول در مقابل ، به نظر می رسد سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) یا کلسترول "خوب" را افزایش می دهد.

 

کدام غذاها به کاهش فشار خون کمک می کنند؟ این جا کلیک کنید تا متوجه شوید.

خطر افسردگی و روغن زیتون

در سال 2013 ، یک مطالعه جوندگان نشان داد که ترکیبات موجود در روغن زیتون فوق العاده باکره ممکن است به محافظت از سیستم عصبی کمک کند و می تواند برای درمان افسردگی و اضطراب مفید باشد.

 

دو سال قبل ، دانشمندان شواهدی پیدا کرده بودند که افرادی که چربی های ترانس می خورند ، که چربی ناسالمی است که در غذاهای سریع و کالاهای پخته شده از قبل وجود دارد ، بیشتر از افرادی که چربی های اشباع نشده مانند روغن زیتون مصرف می کنند ، دچار افسردگی می شوند.

 

رژیم غذایی چگونه می تواند بر افسردگی تأثیر بگذارد؟ اینجا را پیدا کنید

 

روغن زیتون و خطر سرطان

برخی مطالعات نشان داده اند که مواد موجود در روغن زیتون ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان کمک کند ، اما همه یافته ها این موضوع را تأیید نمی کند.

 

طبق تحقیقات منتشر شده در سال 2019 ، روغن زیتون حاوی موادی است که ممکن است به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند. آزمایشات آزمایشگاهی شواهدی یافت که نشان می دهد آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون در محافظت از بدن در برابر التهاب ، آسیب اکسیداتیو و تغییرات اپی ژنتیکی موثر هستند.فروش اینترنتی روغن زیتون اصل

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 361
  • بازدید سال : 1,927
  • بازدید کلی : 10,808