loading...

ایران بلاگ

میگرن را چطور درمان کنیم؟

درمان میگرن

هدف از بهترین درمان میگرن در کلینیک سردرد دکتر اسفندیاری متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص سردرد در تهران از بین بردن علائم مرحله  حمله حاد میگرن و جلوگیری از تکرار مجدد حملات میگرن در آینده است .

به طور کلی درمان میگرن به دو نوع روش دارویی درمان میگرن و روش غیر دارویی درمان میگرن تقسیم می شود . بسیاری از داروها در درمان میگرن به کار می روند . درمان دارویی میگرن به دو دسته تقسیم می شود .

1 ) درمان دارویی مرحله حاد حمله میگرن که در آن شخص داروهای مسکن را موقع شروع حمله میگرن استفاده می کند تا سردرد قطع شود و حمله فرو کش کند

2 ) درمان دارویی پیشگیری کننده میگرن شامل داروهایی است که به صورت مرتب و معمولا روزانه مصرف می شوند تا از تعداد و شدت حمله های میگرن پیشگیری و آن ها را کم کند.

انتخاب درمان میگرن توسط متخصص سردرد بستگی به شدت و فرکانس حملات سردرد میگرنی در فرد دارد .

اگر تهوع و استفراغ هم همراه سردرد وجود داشته باشد باید به صورت جداگانه درمان شود تا نتیجه مطلوب بدست آید .

درمان مرحله حاد حمله میگرن 

مسکن ها وقتی بهترین اثر را در قطع سردرد میگرنی دارند که به محض شروع سردرد و اول حمله میگرن استفاده شوند در غیر این صورت داروهای خوراکی به علت کاهش جذب دستگاه گوارش در طی حمله حاد میگرن جذب نشده و جواب نمی دهند و شخص ناچار به استفاده از انواع دیگر داروها مثل نوع تزریقی دارو می شود

انواع مسکن ها

انواع مسکن های در دسترس و بدون نسخه یا با تجویز پزشک شامل : آسپیرین . بروفن . ادویل . ناپروکسن . دیکلوفناک و... است .

این مسکن ها اگر مدت زمان طولانی مصرف شوند می توانند سردرد های ریباند وابسته به مسکن(medication oversuse headache ) را ایجاد کنند و همچنین عوارض گوارش مثل خونریزی معده یا روده و یا زخم معده ایجاد کنند .مسکن ترکیبی مثل ترکیب کافئین آسپیرین و استامینفون که اکسدرین (exedrine )نام دارد می تواند در انواع خفیف تا  متوسط میگرن تاثیر گذار باشد .

تریپتانها

این دارو ها توسط متخصص مغز و اعصاب برای درمان مرحله حاد حمله میگرن تجویز می شوند مثل  سوما تریپتان و ریزاتریپتان (maxalt). این دسته دارویی راه های درد در مغز را بلاک می کند و باعث قطع سردرد میگرن می شوند . تریپتانها به اشکال مختلف قرص . اسپری و تزریقی وجود دارند . مصرف زیاد این دسته به علت نوسانات فشار خون و تغییرات قلبی و عروقی که ایجاد می کنند در افراد دارای مشکلات قلبی . سابقه سکته مغزی و سنین بالای 50 سال توصیه نمی شود .

ارگوتامین

دی هیدروارگوتامین به صورت اسپری بینی یا تزریقی موجود است . اثرات آن تقریبا مشابه با تریپتانها است بیشترین اثر را زمانی دارد که بلافاصله پس از شروع علائم میگرن خورده شود . مهم ترین عارضه جانبی آن  تشدید تهوع و استفراغ ناشی از میگرن است .

لازم به ذکر است که ارگوتامین را نباید هر روزه یا به عنوان پیشگیری از حملات میگرن استفاده کرد چرا که ممکن است منجر به ارگوتیسم شده و علائم مسمومیت دارویی ایجاد کند و همچنین سردرد های واکنشی به وجود آورد .

افراد با سابقه بیماری های قلبی عروقی . تنگی عروقی کرونر قلب . فشار خون بالا یا بیماران مبتلا به بیماری های کلیوی یا کبدی باید از مصرف آن پرهیز کنند . 

Lasmiditan

داروی خوراکی جدید که برای درمان مرحله حاد حمله میگرن با و بدون اورا تایید گرفته است ولی متاسفانه در ایران وجود ندارد . این دارو به طور موثری درد و تهوع و حساسیت به نور و صدا را در حمله حاد میگرن از بین می برد .

این دارو نباید با الکل و سایر داروهای خواب آور استفاده شود

ترکیبات اپیوئیدی (مخدرها)

در بیمارانی که به دو دلیل قادر به مصرف بقیه انواع داروهای کاهنده درد مرحله حاد میگرن نیستند . ترکیبات مخدر مثل کدئین و انواع ترکیبی آن با مسکن ها مثل استامینوفن کدئین می تواند کمک کننده باشد . به علت ایجاد وابستگی که این ترکیبات در فرد ایجاد می کند حتی الامکان باید در مواردی که بقیه انواع داروهای مرحله حاد میگرن موثر نیستند و یا فرد قادر به استفاده از آنها نیست استفاده شوند و حتما باید توسط پزشک متخصص سردرد تجویز شوند .

داروهای ضد تهوع

اگر میگرن همراه با تهوع و استفراغ باشد مصرف داروهای ضد تهوع مثل کلرپرومازین متوکلوپراید می تواند موثر باشد . این دسته دارویی بهتر است  همراه با مسکن ها برای  کنترل بهتر علائم حاد میگرن استفاده شوند

دارو های پیشگیری کننده حمله میگرن

بهترین متخصص مغز واعصاب در تهران ممکن است برای پیشگیری از ایجاد حمله میگرنی داروهایی را تجویز کند، سوالی که مطرح می شود این است که میگرن چه موقع نیاز به درمانهای نگهدارنده و پیشگیری کننده دارد که به صورت روزانه توسط فرد استفاده شوند؟

پاسخ این است که هرگاه حمله میگرن بیشتر از هفته ای یک بار ایجاد شود و یا کمتر از این مقدار باشد اما حمله آنقدر شدید باشد که فرد را از فعالیتهای روزانه بازدارد و به درمانهای مسکن معمول پاسخ ندهد باید توسط پزشک متخصص سردرد داروهای پیشگیری کننده میگرن تجویز شود.

بعضی از دارو های پیشگیری کننده میگرن شامل موارد زیر است :

داروهای مهار کننده گیرنده بتا (بتا بلاکر) مثل پراپرونولول یا متوپرولول

داروهای ضد افسردگی 3 حلقه مثل آمی تریپتیلین، نورتریپتلین و داکسپین که عوارض جانبی خواب آلودگی و افزایش وزن و خشکی دهان و یبوست می دهد.

داروهای ضد تشنج مثل والپروات سدیم ، توپیرامات (TopoMax) که می تواند به کاهش حملات میگرن کمک کند ولی عوارض جانبی زیاد مثل سرگیجه، لرزش دست، ریزش مو، گزگز دست و پا، اختلالات حافظه و عوارض کبدی دارد.

داروهای مهارکننده کانال کلسیم مثل فلوناریزین

داروهای مهارکننده آنتی بادی CGRP

Aimovig یک داروی جدید از این گروه است. CGRP یک مونوکلونال آنتی بادی است که در هنگام حمله میگرن توسط پایانه های عصبی اطراف عروق مغز آزاد می شود و حمله میگرن را آغاز می کند، این دارو مانع آزاد شدن CGRP ودر نتیجه مانع شروع حمله میگرن می شود، متاسفانه این دارو بعلت هزینه بالایی که دارد هنوز در ایران موجود نیست.

تزریق بوتاکس

در صورتیکه فرد به داروهای معمول پیشگیری کننده میگرن پاسخ ندهد تزریق بوتاکس تخصصی میگرن توسط متخصص مغز و اعصاب توصیه می شود.

این دارو در 31 نقطه سر و گردن توسط متخصص مغز و اعصاب تزریق می شود و در واقع از آزاد شدن نوروترسمیترهای درد از پایانه های عصب اطراف عروق مغز جلوگیری می کند. تزریق بوتاکس تخصصی میگرن برای درمان میگرن مزمن مقاوم به درمان بزرگسالان توسط FDA تاییدیه دارد.(میگرن مزمن طبق تعریف میگرنی است که فرد بیشتر از 15 روز در ماه سردرد میگرنی داشته باشد که حدود 3 ماه طول کشیده باشد).

درمانهای غیر دارویی میگرن

وقتی که علائم حمله میگرن شروع شد سعی کنید به محل آرام و تاریکی بروید و چشمهایتان را ببندید. بهتر است بخوابید.

پک یخ را در که در حوله ای پیچیده اید روی پیشانی و پشت گردن بگذارید. بعضی بیماران به کیسه آب گرم پاسخ بهتری می دهند. هر دو را امتحان کنید وببنید کدامیک نتیجه بهتری می دهد.

تکنیک های ریلکسیشن را امتحان کنید.

بیوفیدبک و CBT (روشهای شناختی رفتاری) و مایندفولنس (Mindfulness) می توانند استرس و تنش را کاهش داده و در نتیجه موجب کاهش تعداد حمله های میگرن شوند.

خواب و غذای منظم داشته باشد.

خیلی زیاد یا خیلی کم نخوابید سعی کنید الگوی خواب منظم داشته باشید. ساعت مشخص به رختخواب بروید و ساعت مشخص از خواب بیدار شوید.

سعی کنید وعده های غذایی را مرتب و سر وقت بخورید و از افت قند خون جلوگیری کنید.

آب زیاد بنوشید.

روزانه 6 الی 8 لیوان آب در مبتلایان به میگرن برای کاهش سردرد های میگرن توصیه می شود.

دفترچه یادداشت روزانه میگرن تنظیم کنید

ساعت ها ، تعداد و شدت حمله های سردرد و میگرن  و تریگرها و عوامل محرک آن را یادداشت کنید و به پزشک متخصص سردرد خود نشان بدهید.این کار پزشک شما را در درمان مناسب تر میگرن کمک می کند.

به طور مرتب ورزش کنید

ورزش ایروبیک (هوازی ) تنش شما را کم می کند. اگر پزشک متخصص مغز و اعصاب شما موافق است ورزش های هوازی را که از آن لذت می برید مثل پیاده روی و شنا و دوچرخه سواری را در برنامه روزانه خود بگنجانید.ابتدا خود را به آهستگی گرم کنید و سپس ورزش را شروع کنید.

ورزش شدید و ناگهانی بدون آمادگی خود می تواند سردرد ایجاد کند.

ورزش منظم همچنان می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.چاقی یکی از عواملی مستعد کننده حمله های میگرن است.

بعضی ویتامین ها و مواد معدنی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

مصرف گیاه Batterbur (بابا آدم کوهی ) و Feverfew به خصوص ترکیب آن ها می تواند در پیشگیری از حمله های میگرنی نقش داشته باشد.

ویتامین B2 (ریبوفلاوین) با دوز کافی 200-400 می تواند از تعداد حمله های میگرن بکاهد.

منیزیم با دوز کافی (500-600) و کوآنزیم کیو 10 (coQ10) می تواند در پیشگیری از میگرن کمک کننده باشد.

بهتر است همه این ها را با مشورت پزشک متخصص سردرد خود در کلینیک میگرن مصرف کنید.

 

 


سقزچی بازدید : 50 شنبه 24 اسفند 1398 زمان : 9:16 نظرات (0)

مقایسه انواع ماشین لباسشویی بوش سری 8

مقایسه و راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش سری 8

اگر به دنبال جدیدترین و بالاترین مدل ماشین لباسشویی بوش هستید بدون شک ماشین لباسشویی بوش سری 8 جزو بالاترین مدل های بوش محسوب می شود که از جدیدترین تکنولوژی های روز د ر آن بکار گرفته شده است، اما قبل از خرید ماشین لباسشویی بوش سری 8 به این نکته دقت داشته باشید که آیا امکانات و برنامه های شستشوی بکار رفته در این سری 8 برای ما کاربرد دارد یا خیر؟


کاربرد داشتن یک مدل لباسشویی برای هر شخص حائز اهمیت می باشد چراکه شما بابت برنامه و یا تکنولوژی هزینه کرده اید، هزینه ای که شاید هیچ گاه برای شما کاربرد ندارد و از آن ها استفاده نمی کنید شما می توانید با یک هزینه کمتر محصولی را انتخاب کنید که بتواند نیازهای شما را پاسخ گو باشد، اما برای اینکه بتواند انتخاب درستی داشته باشید باید در ابتدا اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید بر اساس نیز و بودجه خود بهترین مدل را انتخاب کنید. پس ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب مدل ماشین لباسشویی خود 3 مقاله را در این رابطه مطالعه نمایید تا در نهایت بتوانید بهترین مدل را بر اساس نیاز و بودجه خود انتخاب کنید شاید برای خواندن این 3 مقاله بخواهید نهایتاً نیم ساعت وقت بگذارید اما مطمئن باشید که در نهایت می توانید انتخابی بهتر و هوشمندانه تری داشته باشد، در ابتدا به شما پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به «راهنمای خرید ماشین لباسشویی» را مطالعه نمایید بعد از آن مقاله «برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی» را بخوانید در این مقاله شما با نحوه عملکرد برنامه های شستشو آشنا می شوید و می دانید که هر برنامه چطور کار می کند و آیا شما به آن احتیاج دارید یا خیر و بعد از تهیه ماشین لباسشویی نیز می تواند به شما در انتخاب درست برنامه کمک کند و در آخر به شما پیشنهاد می کنیم «تکنولوژی های ماشین لباسشویی بوش» را نیز بخوانید تا بدانید که هر تکنولوژی چه امکانات و مزایایی را برای شما ایجاد می کند تا زمان انتخاب مدل بدانید بابت چه چیزی دارید هزینه می کنید و چه مزیتی را برای شما ایجاد می کند در این شرایط حتماً می توانید انتخاب بهتری داشته باشید. ما در اینجا مدل های مختلف ماشین لباسشویی سری 8 را از بالاترین مدل تا پایین ترین مدل با یکدیگر مقایسه کرده ایم و تفاوت آنها را با یکدیگر نشان داده ایم تا شما بتوانید انتخابی راحت تر داشته باشید، دقت داشته باشید که تمام مدل ها در این سری از نظر موتور بدنه، کیفیت و طول عمر با یکدیگر برابر هستند تنها تفاوت در تکنولوژی های به کار رفته در آنها است پس دقت کنید که مبلغی که بابت یک تکنولوژی پرداخت می کنید آیا برای شما کاربردی است و ارزش این تفاوت قیمت را دارد یا خیر.

ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW32660IR با ظرفیت 9 کیلوگرم

ماشین لباسشویی بوش مدل WAW32660IRاگر به دنبال بالاترین مدل ماشین لباسشویی بوش سری 8 بارنگ سفید هستید مدل WAW32660IR با ظرفیت 9 کیلوگرم و خشک کن 1600 دور در دقیقه جدیدترین و بالاترین مدل سفید سری 8 محسوب می شود، این مدل ساخت کشور آلمان می باشد که دارای موتور Eco Silence Drive و بدنه سوپر سایلنت می باشد که این ماشین لباسشویی در زمان شستشو تنه 47 دسی بل صدا دارد و در زمان خشک کن که موتور با 1600 دور در دقیقه کار می کند صدای آن فقط به 73 دسی بل می رسد از طرف دیگر این مدل یکی از کم مصرف ترین مدل ها است که دارای برچسب انرژی +++A است و با استفاده از سیستم تنظیم آب اتوماتیک(ActiveWater) آب مصرفی را مدیریت می کند و باعث شده این مدل در دسته لوازم خانگی کم مصرف قرار گیرد. ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW32660IR دارای جدیدترین تکنولوژی های روز می باشد که اگر بخواهیم به برخی از آنها اشاره کنیم می توانیم به سیستم تشخیص وزن لباس در این مدل اشاره کنیم که می تواند دقیقاً بر اساس وزن و جنس لباس شما شروع به آب گیری کند و این موضوع باعث می شود چه شما یک خانواده کم جمعیت و چه پرجمعیت باشید بتوانید از این ماشین لباسشویی استفاده کنید چراکه شما می توانید حتی یک پیراهن را برای شستن داخل آن بیندازید، یکی دیگر از تکنولوژی های بی نظیر در این مدل استفاده از تکنولوژی i-DOS می باشد که وظیفه تنظیم اتوماتیک مواد شوینده را بر عهده دارد که دارای دو مخزن برای مایع ماشین لباسشویی و نرم کنند است که شما می توانید هر دو مخزن را پرکنید و دستگاه هر بار بر اساس وزن لباس و جنس آن که توسط برنامه شستشو برای آن مشخص می کنید مقدار شوینده و نرم کننده را تنظیم می کند تا هم به بالاترین کیفیت شستشو دست پیدا کنید و هم مواد شویند به مقدار لازم استفاده می شود و هیچ گاه مواد در لباس شما باقی نمی ماند تا باعث پوسیدگی آن شود، اگر از تکنولوژی و برنامه های شستشو و لکه بری آن می توانید استفاده کنید و با قیمت بالای ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW32660IR مشکلی ندارید در خرید آن شک نکنید چراکه بهترین مدل را انتخاب کرده اید، اما اگر به دنبال مدلی لوکس تر و لاکچری تر با این مشخصات هستید سری هم به مقاله مقایسه انواع ماشین لباسشویی سری Home Professional بزنید، اما اگر می خواهید اطلاعات بیشتری از این ماشین لباسشویی بوش سری 8 به دست آورید بر روی اسم این مدل در بالا کلیک کنید تا وارد صفحه مربوط به محصول شوید.

ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW3266XIR با ظرفیت 9 کیلوگرم

ماشین لباسشویی بوش مدل WAW3266XIRاگر به دنبال بالاترین مدل ماشین لباسشویی استیل بوش آلمان در سری 8 هستید مدل WAW3266XIR جدیدترین و بالاترین مدل در این سری محسوب می شود این مدل استیل WAW32660IR با همان مشخصات می باشد، یکی از زیباترین و ساده ترین مدل های ماشین لباسشویی بوش سری 8 که دارای جدیدترین تکنولوژی های روز می باشد اما بسیاری از افراد به دلیل استیل بودن این مدل از خرید آن پشیمان می شوند چراکه اثرانگشت خیلی زود بر روی استیل باقی می ماند و بدتر از آن تمیز نگه داشتن آن بسیار مشکل است اما باید بگوییم شرکت بوش برای حل این مشکل از تکنولوژی نانو استفاده کرده است که مانند یک لایه محافظ بر روی استیل قرار می گیرد که باعث می شود که دیگر اثر انگشت روی آن نماند، اگر بخواهیم واقع‌بینانه به آن نگاه کنیم نمی توانیم بگوییم که اصلاً اثر انگشت روی آن نمی ماند اما با استفاده از این تکنولوژی واقعاً اثر انگشت خیلی کمتر روی آن می ماند و کار نظافت آن را بسیار کمتر کرده است پس با خیال راحت می توانید ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW3266XIR را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، این مدل با ظرفیت 9 کیلو و 1600 دور بالاترین ظرفیت را در بین ماشین های لباسشویی بوش دارد که به راحتی می توانید یک پتوی 2 نفره را داخل آن بیندازید، این مدل و مدل سفید آن یک در بالا در مورد آن صحبت کردیم دارای 14 برنامه شستشو و برنامه های لکه بری فوق العاده ای می باشد که می تواند بالاترین کیفیت شستشو را برای شما به ارمغان آورد به شرطی که از برنامه های شستشو و لکه بری آن به درستی استفاده کنید اگر می توانید از امکانات این دستگاه استفاده کنید و قیمت ماشین لباسشویی بوش مدل WAW3266XIR برای شما بالا نیست در بهترین بودن آن شک نکنید اما برای دیدن عکس های بیشتر و مشخصات کامل این مدل می توانید بر روی نام این مدل در ابتدا کلیک کنید تا به صفحه این محصول وارد شوید؛ اما اگر به دنبال مدلی لوکس تر هستید مدل های Home Professional را هم نگاه کنید اما باز به جرئت می توانیم بگوییم WAW3266X بهترین ماشین لباسشویی استیل شرکت بوش است.

ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW28760IR با ظرفیت 9 کیلوگرم

ماشین لباسشویی بوش مدل WAW28760IRماشین لباسشویی بوش مدل WAW28760IR با ظرفیت 9 کیلوگرم یکی دیگر از بالاترین مدل ها در سری 8 محسوب می شود این مدل با رنگ سفید ساخت کشور المان می باشد که جزو جدیدترین بالاترین مدل های سری 8 با رنگ سفید محسوب می شود این مدل از نظر موتور، بدنه برنامه های شستشو، سیستم تشخیص وزن لباس و همه موارد دقیقا مشابه مدلWAW32660IR می باشد تنها با دو تفاوت یک از این تفاوت ها این است که مدلی قبلی دارای موتوری با قدرت 1600 دور در دقیقه در حالت خشک کن بود اما در این مدل دور خشک کن آن 1400 دور در دقیقه است که فقط در حالت خشک کن می تواند چند درصد لباس را برای شما خشک تر کند اما دقت داشته که همیشه نمی توانید از این دور موتور برای خشک کردن لباس ها استفاده کنید چراکه دور بالای خشک کن می تواند به لباس های حساس آسیب وارد کند و شما با انتخاب درست برنامه شستشو دور خشک کن محدود شده است و نمی توانید در همه برنامه های شستشو از 1600 دور استفاده کنید تا به لباس های شما لطمه ای وارد نشود، تفاوت دیگر در این مدل این است که در مدل بالا دارای سیستم i-Dos بود که وظیفه تنظیم مواد شویند را بر عهد داشت که در این مدل وجود ندارد اما بجای آن از تکنولوژی بسیار جالبی استفاده می کند به نام Active Oxygen که می تواند لباس های شما را بودن استفاده از مواد شوینده بشورد که برای این کار از ذرات فشرده اکسیژن فعال استفاده می کند که توسط خود دستگاه تولید می شود این ذرات می توانند جرم و باکتری ها را در دمای پایین آب نیز از بین ببرند، دقت داشته باشید که از برنامه Active Oxygen در ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW32590 نمی توانید برای شستن لباس های چرب و یا خیلی کثیف استفاده کنید، اما برای شستن لباس هایی که پوشیده اید و کثیفی آن ها سطحی است و بیشتر بو گرفته مانند لباس ورزش، رو تختی لباس و یا لباس های مهمانی و از همه مهم تر لباس های نوزاد خود می توانید از این برنامه استفاده کنید، اکتیو اکسیژن یکی از بهداشتی ترین و ملایم ترین روشهای شستشو محسوب می شود پس اگر نوزاد و یا فردی در منزل دارید که دارای آلرژی و مریضی پوستی است این مدل بهترین انتخاب برای شما محسوب می شود، احتمالاً انتخاب برای شما بین این دو مدل کمی سخت شد که بین سیستم Active Oxygen و i-Dos باید یکی را انتخاب کنید، اگر خانواده پرجمعیتی هستید و مدام لباس‌های چرک برای شستن دارید سیستم I-Dos را انتخاب کنید، اما اگر فرزند کوچی در خانه دارید و یا از آلرژی های پوستی رنج می برید و یا جزو افرادی هستید که دوست دارید لباس‌های خود را به صورت روزانه و تند تند می‌شورید بدون شک ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW28760IR با ظرفیت 9 کیلوگرم را انتخاب کنید تا بدون استفاده از مواد شوینده لباس های خود را بشورید و عمر آن ها را بالا ببرید.

ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW2876XIR با ظرفیت 9 کیلوگرم

ماشین لباسشویی بوش مدل WAW2876XIRاگر از مدل بالا یعنی WAW28760IR خوشتان آمده اما به دنبال بدنه استیل هستید ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW2876XIR همان مدل با بدنه استیل می باشد، همان طور که گفتیم این مدل با ظرفیت 9 کیلوگرم و دور خشک کن 1400 دور در دقیقه می باشد که 200 دور کمتر از WAW3266XIR مدل همتای خود است، این ماشین لباسشویی نیز دارای بدنه ضد لکه می باشد و دارای 14 برنامه شستشو به همراه برنامه های لکه بری (AntiStain) می باشد، در مورد سیستم Active Oxygen هم که در بالا به‌صورت کامل صحبت کردیم اما این دو مدل ازنظر ظاهر یک تفاوت کوچکی هم دارند که این تفاوت فقط در دیزاین در این دو مدل است به این صورت که دور درب ماشین لباسشویی بوش مدل WAW2876XIR از استیل براق استفاده شده است که زیبایی خاص به آن داده اما در مدل WAW3266XIR از رنگ نقره ای مات استفاده شده است که هر دو زیبایی خود را دارند فقط تنها چیزی که اینجا وجود دارد شاید استیل براق ظاهری شکیل تر به آن داده است اما ضعف آن این است که جای دست خیلی زود روی آن باقی می ماند و کمی تمیز نگه داشتن آن مشکل است اما در مدل مقابل از رنگ نقره ای استفاده شده که دیگر به هیچ عنوان اثر انگشت بر روی آن باقی نمی ماند فکر می کنم بازهم کمی انتخاب برای شما مشکل شد، اما توجه داشته باشید که این دو مدل از بالاترین و پیشرفته ترین ماشین های لباسشویی شرکت بوش می باشد اگر باقیمت آن مشکلی ندارید مطمئن باشید که هر دو مدل جزو بهترین ها در دنیا محسوب می شوند اما یادتان باشد که اگر از برنامه و امکانات آن استفاده نمی کنید پول خود را دور ریخته اید چراکه می توانید مدل دیگری را با همین سخت افزار و کیفیت بودن این امکانات باقیمت بسیار کمتر تهیه کنید.

ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW3256XGC با ظرفیت 9 کیلوگرم

ماشین لباسشویی بوش مدل WAW3256XGCاما اگر به دنبال یک ماشین لباسشویی استیل با ظرفیت 9 کیلو 1600 دور با قیمت مناسب هستید می توانید ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW3256XGC را انتخاب کنید این مدل نیز ساخت کشور المان می باشد که دارای موتور Eco Silence Driveو با بدنه سوپرسایلنت می باشد که توانسته مانند مدل های بالا برچسب انرژی +++A را به خود اختصاص دهد و در زمان شستشو صدای آن تنها 48 دسی بل است و در حالت خشک کن زمانی که موتور با بالاترین سرعت خود یعنی 1600 دور در دقیقه کار می کند صدای آن تنها به 74 دسی بل می رسد، ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW3256XGC نیز دارای 14 برنامه شستشو و برنامه های لکه بری است و دارای سیستم تشخیص وزن لباس نیز می باشد که برای تمام خانواده ها با هر جمعیتی مناسب است این مدل تنها دارای سیستم i-DOS که مربوط به تنظیم اتوماتیک مواد شوینده است را ندارد به همین دلیل شما می توانید آن را باقیمتی بسیار مناسب تر نسبت به دو مدل بالا تهیه کنید از نظر ظاهر نیز کاملاً شبیه به مدل WAW2876XIR است که بر روی درب آن از استیل استفاده شده است پس اگر به دنبال یک ماشین لباسشویی بوش سری 8 با ظرفیت 9 کیلو 1600 دور باقیمت مناسب تر هستید ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW3256XGC می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد مانند قبل می توانید با کلیک کردن بر روی اسم این محصول در ابتدا وارد صفحه آن شوید و مشخصات آن را مطالعه کنید و با استفاده از امکان مقایسه آن را با دیگر مدل ها مقایسه کنید تا با اطمینان بیشتر اقدام به خرید این محصول نمایید. همان طور که می بینید امکانات و تکنولوژی های به کار رفته در ماشین لباسشویی می تواند تأثیر زیادی بر قیمت داشته باشد پس بهتر است مدلی مناسب بر اساس نیاز و بودجه خود انتخاب کنیم.

ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW28590 با ظرفیت 9 کیلو EXCLUSIVE

ماشین لباسشویی بوش مدل WAW28590ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW28590 ساخت کشور آلمان با ظرفیت 9 کیلوگرم و دور موتوری معادل 1400 دور در دقیقه در زمان خشک کن جزو مدل های EXCLUSIVE در سری 8 می باشد منظور از EXCLUSIVE این است که این ماشین لباسشویی برای مصرف داخلی آلمان تولیدشده است اما این تصور که برخی فکر می کنند مدل های اکسکلوسیو بوش دارای کیفیت بالاتری هستند کاملاً اشتباه می کنند و کیفیت آن ها مانند دیگر مدل های ماشین لباسشویی بوش سری 8 می باشد تنه تفاوت آن ها این است که نوشته های بر روی پنل به زبان آلمانی می باشد و این ممکن است تا حدودی کار شما را نیز مشکل کند به بدون توجه به اینکه این مدل EXCLUSIVE است مشخصات آن را بررسی کنید و بر اساس نیاز خود تصمیم بگیرید، ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW28590 که با داشتن برچسب انرژی +++A و استفاده از تکنولوژی ActiveWater که برای مدیریت بهینه در مصرف آب است مانند مدل های بالا جزو کم مصرف ترین ماشین های لباسشویی در مقایسه با دیگر برندها می باشد، این ماشین لباسشویی با 14 برنامه شستشو به همراه برنامه های لکه بری از این لحاظ کامل می باشد و با به کارگیری سیستم تشخیص وزن لباس، سیستم تشخیص کف روی لباس می تواند برای تمام خانواده ها با هر جمعیتی مناسب باشد می توان گفت این مدل تنها سیستم تنظیم اتوماتیک میزان مصرف مواد شوینده (i-Dos) و سیستم از بین برنده باکتری ها بدون مواد شوینده (Active Oxygen) را نداشته و پنل آن که با زبان آلمانی است، قیمت ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW28590به نسبت کارایی آن بسیار مناسب است، اما مشکل دیگر به جز پنل آلمانی که در مدل های EXCLUSIVE می باشد این است که این مدل دارای گارانتی بوش سرویس نمی باشد و شما فقط آن را با گارانتی های متفرقه می توانید تهیه کنید، اگر در مورد گارانتی اصلی بوش اطلاعات کافی ندارید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به گارانتی را در مجله ما حتماً بخوانید چراکه در این زمینه می تواند به شما کمک کند و با دیدی بازتر گارانتی محصول خود را انتخاب کنید.

ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW32590 با ظرفیت 9 کیلوگرم EXCLUSIVE

ماشین لباسشویی بوش مدل WAW32590اگر به دنبال یک ماشین لباسشویی 9 کیلویی بوش آلمان در سری 8 باقیمت مناسب تر هستید مدل WAW32590 با ظرفیت 9 کیلوگرم 1600 دور دارای بالاترین ظرفیت و دور موتور می باشد این دستگاه نیز مانند مدل قبلی جزو مدل هایEXCLUSIVE می باشد که برای مصرف داخلی آلمان تولید می شود ماشین لباسشویی بوش EXCLUSIVE سری 8 مدلWAW32590 ازنظر ظرفیت و دور موتور دارای بالاترین ظرفیت و بالاترین دور موتور می باشد و حتی مصرف انرژی آن نیز مانند دیگر مدل های بوش دارای مصرف انرژی +++A می باشد، این مدل تنها چند تکنولوژی کمتر از دیگر مدل ها کمتر دارد اما خواب قیمت آن نیز به همان نسبت بسیار مناسب تر شده است. ما در این ماشین لباسشویی بوش سری 8 دیگر برنامه لکه بری (AntiStain)، سیستم تشخیص وزن لباس، سیستم تشخیص کف روی لباس، سیستم i-DOSکه می توانست میزان مصرف مواد شوینده را تنظیم کند و یا Active Oxygen را نداریم که شاید این موارد خیلی برای شما کاربرد نداشته باشد و ترجیح دهید آن را باقیمتی مناسب تر برای منزل خود تهیه کنید، این مدل به جز این چند مورد از جدیدترین تکنولوژی ها، موتور Eco Silence Drive و بدنه Super Silence در آن بکار گرفته شده است و در کیفیت و خوب آن هیچ شکی نیست یک ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا کمی ساده تر اما باقیمتی بسیار مناسب تر را به شما پیشنهاد می کنیم. شما با کلیک کردن بر روی اسم این محصول در ابتدا وارد صفحه آن شوید و مشخصات فنی آن را با دقت بخوانید تا بتوانید بهترین انتخاب را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید به یاد داشته باشید که همیشه آخرین مدل بهترین انتخاب برای ما محسوب نمی شود.

ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW28462FG با ظرفیت 9 کیلوگرم

ماشین لباسشویی بوش مدل WAW28462FGیکی دیگر از ماشین های لباسشویی بوش سری 8 با ظرفیت 9 کیلوگرم و سرعت خشک کن 1400 دور در دقیقه با همان موتور Eco Silence Drive و بدنه ای که دارای عایق صوتی بسیار عالی است که در زمان شستشو صدای آن به 48 دسی بل می رسد و در زمان خشک کن که صدای آن فقط 72 دسی بل است، ماشین لباسشویی بوش مدل WAW28462FG سری 8 با رنگ سفید که ساخت کشور آلمان است با داشتن سیستم تشخیص وزن لباس می تواند برای هر خانواده ای مناسب باشد چراکه شما می توانید آن را برای شستن حتی یک لباس روشن کنید، این مدل نیز مانند تمام ماشین های لباسشویی بوش دارای رتبه انرژی +++A می باشد و با استفاده از تکنولوژی Active Water در مصرف آب صرف جویی می کند، اما شرکت بوش با حذف تکنولوژی هایی مانند برنامه شستشوی Active Oxygen که می توانست لباس ها را بدون استفاده از مواد شویند بشورد، تکنولوژی i-DOS سیستم تنظیم مواد شویند به صورت خودکار، سیستم تشخیص کف روی لباس، برنامه های لکه بری (AntiStain)

 و شستشوی خودکار مخزن مواد شوینده (Self Cleaning) توانسته ماشین لباسشویی بسیار باکیفیت اما با قیمت مناسب را در این سری تولید کند، شاید اگر کمی دقت کنیم تکنولوژی هایی که به کار ما نمی آمد حذف شده و ما می توانیم آن را با قیمتی بهتر تهیه کنیم درست است که تمام تکنولوژی هایی که تا اینجا در مورد آنها صحبت کرده ایم خوب است اما آیا شما به آنها احتیاج دارید و یا ظرفیت و طول عمر دستگاه برای شما اهمیت دارد پس قبل از انتخاب هر مدل خوب به همه آنها فکر کنید که آیا این ارزش این تفاوت قیمت را برای شما دارد یا خیر.

 ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW28640IR با ظرفیت 8 کیلوگرم

ماشین لباسشویی بوش مدل WAW28640IRماشین لباسشویی بوش مدل WAW28640IR برخلاف تمام مدل های بالا که تا به اینجا در مورد آنها صحبت کردیم دارای ظرفیتی معادل 8 کیلوگرم می باشد، با دور خشک کن 1400 دور در دقیقه این لباسشویی 8 کیلویی جزو مدل های سری 8 ساخت کشور آلمان می باشد، این مدل با داشتن موتور Eco Silence Drive دارای برچسب انرژی +++A بوده و بکارگیری آن از یک بدنه سوپر سایلنت باعث شده میزان صدای آن در حالت شستشو 48 دسی بل و در حالت خشک کن 72 دسی بل باشد این مدل بالاترین مدل در میان ماشین های لباسشویی 8 کیلویی است، این مدل مانند مدل WAW32660IR که در مورد آن صحبت کردیم دارای تکنولوژی i-DOS می باشد که می تواند میزان مصرف مایع ماشین لباسشویی و نرم کننده را بر اساس وزن و نوع لباس تنظیم کند علاوه بر آن ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW28640IR دارای سیستم تشخیص وزن لباس نیز می باشد که می تواند وزن لباس را تشخیص داده تا بر اساس آن بتواند با استفاده از سیستم ActiveWater مقدار آب گیری دستگاه را تنظیم کند پس فرق نمی کند خانواده شما چند نفره است، از طرف دیگر با داشتن سیستم تشخیص کف بر روی لباس می تواند بعد از آب کشی لباس تشخیص دهد که آیا هنوز کف و مواد شوینده بر روی لباس باقی مانده است یا نه در صورت باقی ماندن کف ماشین دوباره شروع به آبکشی لباس می کند تا عاری از وجود کف در لباس ها شود، این مدل با داشتن 14 برنامه شستشو و برنامه های لکه بری همان‌ طور که می بینید بسیار کامل است باز به شما پیشنهاد می کنیم حتماً به صفحه محصول رفته و مشخصات آ« را با دقت بخوانید اگر قصد تهیه پیشرفته ترین و جدیدترین ماشین لباسشویی بوش سری 8 با ظرفیت 8 کیلو را دارید و قیمت آن اهمیت زیادی برای شما ندارد قطعاً بهترین انتخاب برای شما محسوب می شود.

ماشین لباسشویی بوش مدل WAW24540IR با ظرفیت 8 کیلوگرم

ماشین لباسشویی بوش مدل WAW24540IRشرکت بوش ماشین لباسشویی بوش سری 8 مدل WAW24540IR را با همان ظرفیت 8 کیلوگرم و همان ظاهر ولی امکانات کمتر در مقایسه با WAW28640IR اما با قیمت بسیار مناسب تر تولید کرده است که توانسته به یکی از پرفروش ترین مدل های 8 کیلویی در این سری تبدیل شود، ماشین لباسشویی بوش مدل WAW24540IR با ظرفیت 8 کیلوگرم و خشک کن 1200 دور در دقیقه ساخت کشور آلمان می باشد این ماشین لباسشویی با داشتن 14 برنامه شستشو، شستشوی خودکار مخزن مواد شوینده (Self-cleaning)، شستشوی خودکار دیگ، تنظیم آب اتوماتیک (Active Water)، این مدل نیز مانند WAW28640IR دارای موتور Eco Silence Drive و بدنه سوپر سایلنت و مصرف انرژی +++A می باشد، این مدل به‌ جز سرعت دور موتور 3 تفاوت دیگر دارد که شرکت بوش با حذف این موارد توانسته قیمت آن را کاهش دهد در این مدل سیستم i-Dos تنظیم اتوماتیک میزان مصرف مواد شوینده، سیستم تشخیص وزن لباس و سیستم تشخیص کف روی لباس حذف شده است و آن را به یک ماشین لباسشویی ساده اما با کیفیت و طول عمر بسیار بالا با قیمت بسیار مناسب تبدیل کرده است.

منبع: تکناز

سقزچی بازدید : 93 پنجشنبه 22 اسفند 1398 زمان : 16:09 نظرات (0)
امروزه سبک های معماری مدرن و پست مدرن فضای ساختمان را دچار تغییرات فراوانی کرده است. تابستان تقریباً اینجا است. همه ما به دنبال مکانی زیبا برای فصل تابستان  خود هستیم. اگر می خواهید از محیط طبیعی زیبا لذت ببرید ، ویلا های لوکس زیادی برای اجاره وجود دارد. همچنین می توانید ویلاهای لوکس زیادی در مناطق نزدیک به دریایی پیدا کنید که اقامت عالی را در نزدیکی بسیاری از سواحل شگفت انگیز ارائه می دهند. اگر می خواهید برای ساخت و طراحی ویلا خود اقدام کنید  و یا از آنرا بازسازی  کنید ، می توانید ایده های خلاقانه زیادی برای چگونگی انجام آن پیدا کنید.
این ویلاهای شگفت انگیز معاصر مکانهای مناسبی برای گذراندن تعطیلات شما هستند و یک آرامش واقعی را ارائه می دهند. برخی از آنها در نزدیکی دریا ، در نزدیکی اقیانوس هستند ، اما ویلا هایی با استخر شگفت انگیز خود وجود دارند که می توانید روزانه از آنها لذت ببرید. استودیو قاف یک شرکت و دفتر معماری فعال در زمینه طراحی و ساخت نما و محوطه ویلا می باشد. در وبسایت دفتر معماری استودیو قاف نگاهی به این طرحهای شگفت انگیز ویلای مدرن و سنتی در بیندازید و مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
در این زندگی مدرن شکی نیست که جنبش معاصر بر همه جوانب زندگی روزمره ما تأثیر گذاشته است. از ماشینهای ما ، مد و فناوری گرفته تا دنیای طراحی در معماری و فضای داخلی. بسیاری از اصطلاح معاصر یا مدرن به صورت متقابل به معنای شکست راحت تر هنجارهای سنتی و مفاهیم جدید غنای طراحی و تفکر عصر مدرن هستند. مدرن همچنین می تواند به دوره زمانی سبک طراحی از دهه 1950-1920 اشاره کند. از آوردن نور به فضاهای تاریک گرفته تا افتتاح طرح های کف و معرفی مبلمان عصر معاصر زندگی باعث شده تا مواد جدید به وجود بیاید ، اما همچنین احساس آرامش نسبت به فضای داخلی با خطوط کم و "چیزهای" کمتری دارد. کفهای برهنه در اتمام های زرق و برق دار مانند چوبهای سخت ، سرامیک و ظروف چینی ، سنگ تراورتن و سنگ مرمر راه را برای زندگی معاصر ساخته است. مواد طبیعی و آلی یک ضرورت در زندگی معاصر است.
 در صورتی که تمایل به طراحی ویلا و ساختمان ویلایی خود با عناصر مدرن معماری دارید با دفتز معماری استودیو قاف تماس بگیرید.
سقزچی بازدید : 56 دوشنبه 19 اسفند 1398 زمان : 12:29 نظرات (0)

اسپایدرمن کیست؟

معرفی مرد عنکبوتی یا اسپایدرمن

 

مرد عنکبوتی یک شخصیت خیالی در کتاب‌های کامیک منتشر شده توسط کمپانی مارول کامیکس می باشد

اسپایدرمن  توسط استن لی نویسنده و خالق چندین ابرقهرمان معروف مارول و

طراح چیره‌دستی به نام استیو دیتکو خلق شده‌است

هنرپیشگان مرد عنکبوتی : تام هالند ، اندرو گارفیلد ، توبی مگوایر ، دریک بل و  …..

خالقان شخصیت مرد عنکبوتی : استن لی، استیو دیتکو، برایان مایکل بِندیس،

جو کسادا، Sara Pichelli، تام دی‌فالکو، رون فرنز می باشند

عکس اسپایدرمن

عکس اسپایدرمن

در داستانهای مرد عنکبوتی دشمن اصلی مرد عنکبوتی شخصیت ونوم است

ونوم بزرگ‌ترین شرور مارول می باشد و مرد عنکبوتی که بزرگ‌ترین قهرمان

مارول است سعی دارد تا جلوی ونوم را بگیرد

شخصیت های داستان های مرد عنکبوتی

  1. پیتر پارکر (مرد عنکبوتی)
  2. دکتر اختاپوس در قسمت ۷۰۰ مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز
  3. عمو بن (عموی پیتر پارکر)
  4. زن عمو می (زن عموی پیتر پارکر)
  5. گوئن استیسی (اولین عشق حقیقی پیتر پارکر)
  6. مری جین واتسون (همسر پیتر پارکر)
  7. جیمز جونا جیمسون (سردبیر روزنامه دیلی بیوگل که از مرد عنکبوتی تنفر دارد)
  8. سیلک (کسی که توسط همان عنکبوت پیتر پارکر گزیده شد)
  9. ونوم بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی

دشمنان مرد عنکبوتی در داستانهایش :

  1. آفتاب‌پرست (Chameleon)
  2. کرکس (Vulture)
  3. دکتر اختاپوس (دکتر اختاپوس)
  4. مرد شنی (Sandman)
  5. مارمولک (Lizard)
  6. الکترو (Electro)
  7. میستریو (Mysterio)
  8. گرین گابلین (Green Goblin)
  9. کینگ پین (Kingpin)
  10. هاب گابلین (Hobgoblin)
  11. ونوم (Venom)
  12. کارنیج (Carnage)

تا بحال ۴۴ بازی  و ۸ انیمیشن از روی مرد عنکبوتی ساخته شده‌است و در ضمن مارول اولین بازی

خود را برای این شخصیت ساخته‌است. تقریباً برای همین کنسول‌ها بازی برای اسپایدرمن ساخته شده‌است

سقزچی بازدید : 55 دوشنبه 19 اسفند 1398 زمان : 12:21 نظرات (0)

نکات مهم پیش از آغاز عملیات نصب:

نصب و اجرای ایزوگام ،به خاطر داشته باشید در دماهای پایین یعنی زیر 5 درجه سانتی گراد اقدام به ایزوگام نکنید. خاصیت الاستیکی رول های عایق ساز در این دماها بشدت کاهش می یابد و امکان اتصال کامل بین سطوح از بین می رود. و همچنین در هوای بارانی.

سپس با قرار دادن رول عایق رطوبتی و حرارت دهی کار را آغاز کنید.

از همپوشانی لایه های عایق بندی فراموش نکنید. لبه ها را 10 سانتیمتر روی هم گرفته و کاملا ایزوله و محکم کنید. برای اطمینان از چسبیدن، لبه و انتهای عایق مجددا حرارت داده شده، با قشر قیری مذاب برروی سطح کار چسبانده می شود. باید دقت کرد که بین سطح و عایق هواگیری انجام شود (حتما با فشار پا یا دست از هواگیری و اتصال کامل آنها به سطح سقف مطمین شوید – حباب های هوایی که برطرف نشوند در آینده مشکلات فراوانی را برای شما به وجود خواهند آورد). توسط ماله گرم و مشعل انتهای رول ها به سطح کار جوش داده می شود.

نصب بر روی بام و سطوح صاف:

نصب و اجرای ایزوگام ،در سطوح صاف و اجرای آبروی عمودی به نکات زیر توجه شود:

هنگام نصب آبرو حتماً کناره های آبرو به صورت دو لایه اجرا و عایق حداقل به میزان 30 سانتیمتر در داخل آبرو قرار گیرد و نیز جوشکاری کناره های آبرو بسیار مهم می‌باشد.

  1. عایق رطوبتی
  2. عایق رطوبتی
  3. پرایمر
  4. زیر سازی
  5. شیب بندی
  6. سطح
  7. آبرو

نصب ایزوگام بر روی پِی:

برای نصب عایق بر روی پی به روش زیر عمل گردد.
سطح پی می بایستی پرایمر کشی شده و پس از نصب عایق کاملاً دور لبه ها به وسیله کاردک مخصوص جوشکاری گردد.

روش نصب ایزوگام بر روی پلها

برای اجرای عایق بر روی پلها و معابر می بایستی سطوح مورد نظر بطور کامل پرایمر کشی شده و پس از نصب عایق حداقل 5 سانتی متر بتن یا آسفالت اجرا شود.

توجه: در صورت استفاده از آسفالت جهت پوشش عایق دمای آسفالت نباید از 190 درجه سانتی گراد بیشتر باشد.

  1. بتن / آسفالت
  2. عایق رطوبتی
  3. پرایمر
  4. بتن

نصب ایزوگام در استخر

برای نصب عایق در استخرها که با بستر سازی بتونی انجام می گردد ابتدا سطح مورد نظر با یک لایه پرایمر به طور یکنواخت و کامل توسط ابزار مربوطه (تی یا کاردک) پخش می گردد و پس از خشک شدن به وسیله دو لایه عایق رطوبتی عایق کاری می گردد و یک لایه بتون با ضخامت حداقل 5 سانتیمتر روی عایق اجرا می گردد و پس از آن کاشی یا سرامیک نصب می شود.

توجه: در صورت نیاز به پوشش سطح توسط کاشی – سرامیک و غیره می بایست پس از آخرین عایق انجام گرفته یک لایه بتون آرمه بر روی عایق اجرا گردد.

  1. کاشی / سرامیک
  2. بتن
  3. عایق رطوبتی
  4. عایق رطوبتی
  5. بتن
  6. ماهیچه بندی

نصب ایزوگام در سطوح شیبدار و سقف های سفالی

در سطوح شیبدار و سطوحی که به وسیله مواردی مانند سفال پوشش داده شود پس از زیر سازی و پرایمر زنی عایق کاری انجام می گردد.

توجه: در هنگام نصب سفال و غیره بر روی عایق توجه شود که عایق سوراخ نگردد.

  1. سفال
  2. عایق رطوبتی
  3. پرایمر
  4. زیر سازی
  5. سطح

نصب ایزوگام بر روی دیوار

در هنگام نصب عایق بر روی دیوارها بایستی در کنج دیوار بتن جهت شکستن زاویه اجرا گردد که اصطلاحاً ماهیچه بندی گفته می شود.

در هنگام اجرا می بایستی ماهیچه به صورت 45 درجه اجرا گردد و ضخامت لبه عایق در انتهای دیوار به وسیله نبشی نگهداری و محکم گردد.

  1. عایق رطوبتی
  2. پرایمر
  3. زیرسازی
  4. شیب بندی
  5. سطح
  6. نگهدارنده لبه عایق
  7. پوشش روی دیوار
  8. ماهیچه بندی

روش نصب ایزوگام بر روی ناودان – آبرو

در این مرحله که یکی از مهمترین مراحل عایق کاری محسوب می شود عایق بندی آبرو یا ناودان به صورت دو لایه اجرا می گردد و حداقل به مقدار 30 سانتی متر در داخل ناودان قرار می گیرد.

  1. کاشی / سرامیک
  2. بنت
  3. عایق رطوبتی
  4. پرایمر
  5. زیرسازی
  6. شیب بندی
  7. سطح
  8. عایق رطوبتی
  9. آبرو / ناودان

نصب ایزوگام هواکش

این وسیله جهت برقراری ارتباط بین زیر عایق و فضای بیرون بکار گرفته می شود با استفاده از این هواکش رطوبت ایجاد شده در زیر عایق به بیرون هدایت می گردد که این وسیله در کلیه ساختمانها به ویژه در مناطق مرطوب توصیه می شود و هواکش ها می بایستی در قسمتی از محل مورد نظر نصب گردد که بیشترین رطوبت یا بخار آب در آنجا متمرکز گردیده است مانند: دستشوئی، حمام و آشپزخانه

توجه: هنگام نصب باید دقت شود تا قسمتهای زیرین هواکش حداقل 1 میلیمتر با سطح عایق کاری فاصله داشته باشد تا هوا در زیر عایق جریان داشته باشد.

جهت برآورد تعداد هواکش های مورد نیاز به اطلاعات زیر مراجعه گردد

مناطق مرطوب: 1 عدد برای هر 50 متر مربع
مناطق نیمه مرطوب: 1 عدد برای هر 80 متر مربع
مناطق خشک: 1 عدد برای هر 120 متر مربع

  1. هواکش
  2. عایق رطوبتی
  3. عایق رطوبتی
  4. پرایمر
  5. زیرسازی
  6. شیب بندی
  7. سقف
سقزچی بازدید : 48 دوشنبه 19 اسفند 1398 زمان : 12:11 نظرات (0)

پس از یادآوری های فراوان درباره چگونگی ویران کردن جهان ، موتورهای برقی روی صحنه آمدند و در یک دهه گذشته رونق گرفتند. چرا که نه؟ آنها یک جایگزین پاک برای قدرت فراهم می کنند و صاحبان آنها را یک قدم به صرفه جویی در سیاره نزدیک می کنند.همچنین شما برای هخرید انواع الکتروموتور میتوانید از وبسایت الکتروافروز به نشانی http://electroafrouz.ir/ اقدام به خرید کنید

 

یک روند سالم برای پیگیری و به زودی از بین رفتن نیست. تولید کننده نفت Total SA می گوید تا پایان دهه آینده ، وسایل نقلیه موتوری برقی تقریباً یک سوم از وسایل نقلیه جدید را تشکیل می دهند.

 

اگر به دنبال راه رفتن در قطار هستید و به جای جایگزین کردن روش های کثیف و قدیمی مصرف انرژی ، درست در جای مناسب کمک می کنید! به منابع فنی ما نگاهی به صنعت موتور الکتریکی بیندازید تا سرمایه گذاری ساده تر شود.

 

در زیر ، پنج مورد از بهترین موتورهای الکتریکی اطراف را بررسی خواهیم کرد.

5 تولید کننده برتر در ساخت بهترین موتورهای برقی

از اتومبیل گرفته تا دوچرخه گرفته تا منابع انرژی صنعتی ، موتورهای الکتریکی در شیوه مصرف مردم از انرژی متحول می شوند. ممکن است برخی از اینها را به عنوان سازندگان بهترین موتورهای برقی که در حال حاضر به طور فعال در خدمت جامعه هستند ، بشناسید:

 

1. تسلا

ما مجبور شدیم ادامه دهیم و آن را از راه خارج کنیم. این غول فناوری فن آوری فضا ، موتورهای الکتریکی را در وسایل نقلیه خود تسلا تولید می کند ، به همراه منابع زیادی برای انرژی پاکتر.

 

در حال حاضر ، تسلا وسایل نقلیه موتوری برقی را پیشنهاد می کند که برابر با اتومبیل های لوکس (و برخی حتی خودشان را نیز رانندگی می کنند). این شرکت مصرف کنندگان را ترغیب می کند وسایل نقلیه قدیمی بنزینی را که امروزه استاندارد هستند جایگزین گزینه های تمیز کننده فردا کنند.

 

2. WEG ELECTRIC CORP.

WEG بر فناوری تمرکز دارد که نه تنها استفاده از موتور را بهبود می بخشد بلکه برای ایجاد برنامه های جدید برای پایداری سیاره کار می کند. فناوری دستیابی به موفقیت آنها در بسیاری از وسایل حمل و نقل مدرن قابل استفاده است.

 

سیستم های درایو برقی WEG در انواع مختلفی از وسایل نقلیه مانند:

 

چرخ دستی های گلف

لیفتراک

وانت تحویل

اتوبوس

قطارها

خیابانهای خیابان

مونوریل

3. HERO ELECTRIC

همه موتورهای برقی دارای قطارهای قدرت یا نیرو در خانه ها یا ساختمانهای تجاری نیستند. بعضی اوقات بهترین موتورهای برقی می توانند در بسته های کوچکتر وارد بازار شوند.

 

Hero Electric دوچرخه برقی تولید می کند: گزینه های تمیز برای موتورهای دوچرخه با موتور بنزینی. دوچرخه های برقی آنها بیش از یک تن CO2 و سایر گازهای مضر را در طول زندگی خود کاهش می دهند.

 

4. راه حل های موتور الکتریکی

Solutions Motor Electric محصولات و تجهیزات برقی با کیفیت بالایی ایجاد می کند ، و آنها به ارائه راه حل های صرفه جویی در هزینه و صرفه جویی در وقت شهرت دارند.

 

محصولات شامل موتور الکتریکی در مناطق زیر ، از جمله موارد دیگر:

محرک های خطی

AC Motors

موتورهای جهانی

دنده موتور

موتورهای جاروبرقی و موارد دیگر!

5. سیستم های ARC

سیستمهای ARC در سال 1967 با تلاش برای تهیه منابع قابل اعتماد صنعت هوافضا برای موتورهای با دقت بالا و اجزای A.C شروع به کار کرد.

 

امروزه ، این دیدگاه در زمینه های ارتباط از راه دور ، مواد غذایی ، دریایی و صنایع پزشکی نیز عرضه شده است. با شهرت دیرینه ، به معنای واقعی کلمه می توانید اثبات آن را در پودینگ در ARC Systems مشاهده کنید.

 

تعمیرات و موتورهای الکتریکی AC در دستگاه های برقی

چشم انداز دستگاه های برقی این است که تعمیرگاه برتر و تولید کننده روتورهای برقی AC و لمینت های موتور. ما موتورهای دقیق و همچنین سایر قطعات را برای نیازهای متنوع طراحی و تولید می کنیم.

سقزچی بازدید : 54 دوشنبه 19 اسفند 1398 زمان : 11:53 نظرات (0)

پردازنده لپ تاپ مهندسی

بخاطر اهمیت cpu میتوانیم از این شروع کنیم

در کامپیوتر ها cpu به عنوان واحد پردازش مرکزی یکی از مهم ترین اثرات را روی سرعت و کیفیت کار های مهندسی دارد.اگر کار مهندسی سنگین و پیشرفته انجام نمیدید به نظر ما i3 هم کار شما را راه می اندازد ولی ما پیشنهاد میکنیم از i5 به بالا استفاده کنید

مدل های i5 به بالا عموما قدرت کافی برای کار های مهندسی را دارند اما برای مقایسه دقیق قدرت CPU ها میتوانید به سایت زیر رفته و انواع دیگر را باهم مقایسه کنید

https://cpu.userbenchmark.com

مقاله مقایسه cpu ها

مقاله انتخاب لپتاپ مناسب از جهات مختلف

هارد لپ تاپ مهندسی

مورد دیگر که اهمیت بسیار زیادی دارد نوع هارد شما است

دقت بفرمایید که هارد ssd سرعت دستگاه را بسیار بالا میبرد چون تبادل اطلاعات با ram و cpu را با سرعت بسیار بالایی نسبت به هارد های دیسکی HDD انجام میدهد

البته هارد دیسکی HDD اگر سالم باشد نیز سرعت خوبی دارد ولی به پای ssd نمیرسد

رم لپ تاپ مهندسی

رم فاکتور مهم دیگری است چون کاری که بصورت حال انجام میدهید در رم وجود دارد و توسط cpu پردازش میشود و اطلاعات همواره به هارد شما در رفت و آمد است

بنابراین انتخاب رم بیشتر تا یک جایی میتواند برای شما مثمر ثمر باشد

اما از آن میزان بیشتر تفاوت زیادی ندارد

مثلا اگر امور نرم‌ افزاری شما به 8 گیگ نیاز داشته باشد ولی شما رم 16 قرار بدهید این موجب افزایش سرعت نمیشود چون رم شما کافی است

مقاله تخصصی رم لپ تاپ

گرافیک لپ تاپ مهندسی

گرافیک عموما استفاده اندکی دارد و برای کار هایی که عرض کردیم گرافیک خیلی قوی مورد نیاز نیست اما اگر از طراحی های سه بعدی مانند 3d max و… استفاده میکنید نیاز به گرافیک بیشتری دارید

بطور مجموع گرافیک های انبورد مانند Intel میتواند نیاز شما را به خوبی برآورد کند به شرطی که طراحی سه بعدی نداشته باشید

مقاله تخصصی گرافیک لپ تاپ 

مانیتور لپ تاپ مهندسی

مانیتور هایی که بطور عموم وجود دارند میتوانند نیاز شما را برآورد کنند ولی اگر کار های ریز را در یک صفحه جمع میکنید دقت بالای HD+ برای شما بهتر است ولی عموما بیش از HD + نیاز نمیشود.  بعضی عزیزان کیفیت بالا میخواهند و میگویند تعداد زیادی جزییات مانند نوشته های ریز پایین مدار و… را در یک صفحه داریم که همزمان باید همه را ببینیم (بدون زوم) که FHD یا فول اچ دی را توصیه میکنیم

 

منبع: http://24stock.ir/

 

سقزچی بازدید : 41 دوشنبه 19 اسفند 1398 زمان : 11:48 نظرات (0)

توری های گسترده توری هایی هستند که در آن چشمه ها از طریق برش دادن ورق فلزی و کشیدن نواحی برش خورده ایجاد می گردد. در این صورت چشمه ها در اثر فضای ایجاد شده مابین بریدگی ها شکل می گیرند.

 

از ویژگی های استرچ متال می توان به استحکام بسیار بالا در مقابل سایر توریها اشاره کرد. همچنین به دلیل وزن نهایی بسیار کمتر نسبت به ابعاد مشابه در ورق فلزی از یک سو و از سوی دیگر ضایعات بسیار کمتر در برابر انواع پانچ شده، استفاده از توری های گسترده از توجیه اقتصادی بسیار مناسب تری برخوردار می باشند.

 

این توری ها قابیلیت شکل پذیری بسیار بالایی دارند و می توان از آنها در ساخت انواع سازه های فلزی بهره جست.

 

شرکت استرچ متال بزرگترین تولید کننده انواع استرچ متال و توری کششی ، فنس و مش  در ایران►

 

از دیگر ویژگی های استرچ متال توان تحمل بار در سطح خود می باشد که زمینه استفاده آنها را در مصارف کف پوش ها، کف پله ها، پلهای عابر پیاده و انهار و ... به شکل مطلوبی فراهم آورده است.

 

     1- یکپارچه - مقاوم - ایمن - زیبا - با دوام - استحکام زیاد و . . .

 

     2- دارای قابلیت تحمل بار تا 250 کیلوگرم.

 

     3- مناسب برای استفاده در مصارف کف پوش با میزان باربری نفررو و پلکان شهری و مسکونی.

 

     4- کاربردهای فراوان در ساخت پل های عابر پیاده، سقف کاذب، انواع فنسی های محافظ و جداکننده، نورگیرها و نور شکن ها، فیلترهای هوا و صدا و . . .

 

     5- ضد لغزش و یخ زدگی، نظافت آسان و عبور مناسب جریان هوا.

 

     6- مناسب برای مسلح ساختن دیوارهای بتنی

سقزچی بازدید : 40 دوشنبه 19 اسفند 1398 زمان : 10:33 نظرات (0)

 

سقزچی بازدید : 50 یکشنبه 18 اسفند 1398 زمان : 12:16 نظرات (0)

سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL Bright HMX سامسونگ در ماه آگوست اعلام شد و به عنوان اولین تلفن مورد استفاده در حال فروش است ، این شرکت پستی را منتشر کرد که جزئیات ویژگی های پیشرفته داخلی این سنسور را نشان می داد.

 

نام ISOCELL به سدی اطلاق می شود که پیکسل های همسایه را از هم جدا می کند و از وقفه جلوگیری می کند. سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL Plus است که سد فلزی را برای ماده دیگری که باعث کاهش تلفات نوری و بازتاب نور می شود ، جابجا می کند.

 

سامسونگ مشخصات سنسور 108 مگاپیکسلی ISOCELL Bright HMX خود را شرح می دهد

این اولین حسگر سامسونگ است که دارای ویژگی دوگانه ISO بومی است ، ویژگی ای که این شرکت از آن به نام Smart-ISO یاد می کند. هر سنسور قبل از تبدیل روشنایی خواندن از پیکسل ها به داده های دیجیتال ، مقداری از تقویت آنالوگ را انجام می دهد. این ایزو بومی است.

 

داشتن دو سطح ISO بومی به سنسور اجازه می دهد تا حساسیت به نور خود را برای شرایط نگران کننده نور تنظیم کند. در اصل ، سنسور می تواند یک سطح تقویت را برای برجسته ها و دیگری سایه ها را انتخاب کند.

 

این حسگر Quad Bayer است (سامسونگ آن را "Tetra Cell" می نامد) ، به این معنی که گروهی از چهار پیکسل دارای یک فیلتر رنگ هستند. این اجازه می دهد تا الگوریتم های پردازش تصویر چهار پیکسل 0.8μm را در یک پیکسل 1.6μm با توانایی جمع آوری نور برتر ادغام کنند. حتی پس از تبدیل 4: 1 ، تصویر بدست آمده دارای وضوح تقریبا 27MP است.

 

در طول روز ، الگوریتم ها به روش دیگر می روند و داده های پیکسلی را دوباره مرتب می کنند به طوری که منجر به شلیک 108 مگاپیکسلی می شود - این اولین سنسور تلفن همراه است که به شمال 100MP می رود. در 1 / 1.33 "، این همچنین یکی از بزرگترین سنسورهای تلفن همراه تا کنون است.

 

فوکوس خودکار یک چالش متفاوت است. ویژگی Super-PD سامسونگ نوید قفل فوکوس سریع و دقیق را حتی در تاریکی (PD به معنای "تشخیص فاز" است).

 

 

 

PS سامسونگ بسیار روشن می کند که "تلفنی" که در این فیلم می بینید یک دستگاه واقعی نیست ، بنابراین قطعاً Galaxy S11 نیست. شایعه شده است که S11 + دارای سنسور سفارشی 108MP با فیلتر بایر 9: 1 (نونا بایر؟).

 

منبع

 

مقالات مرتبط

سامسونگ از سنسور دوربین تلفن های هوشمند 108 MP ISOCELL Bright HMX رونمایی کرد

سامسونگ از سنسور دوربین تلفن های هوشمند 108 MP ISOCELL Bright HMX رونمایی کرد

سامسونگ Galaxy S11 + ممکن است از سنسور دلخواه 108 مگاپیکسلی بهره ببرد

سامسونگ Galaxy S11 + ممکن است از سنسور دلخواه 108 مگاپیکسلی بهره ببرد

سامسونگ گلکسی S11 برای نمایشگر سنسور 9 به 1 Bayer در دوربین 108 مگاپیکسلی خود دارد

سامسونگ گلکسی S11 برای نمایشگر سنسور 9 به 1 Bayer در دوربین 108 مگاپیکسلی خود دارد

Xiaomi Mi Note 10 رسمی است: نسخه جهانی penta-cam مدل 108 مگاپیکسلی Mi CC9 Pro

Xiaomi Mi Note 10 رسمی است: نسخه جهانی penta-cam مدل 108 مگاپیکسلی Mi CC9 Pro

سقزچی بازدید : 55 جمعه 27 دی 1398 زمان : 13:40 نظرات (0)

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 105
  • بازدید ماه : 359
  • بازدید سال : 1,925
  • بازدید کلی : 10,806