loading...

ایران بلاگ

تحقیقات از مدت ها قبل نشان داده اند افرادی که با غذای فرا فرآوری شده زندگی می کنند چاق تر و اضافه وزن بیشتری دارند. مطالعات نشان می دهد که آنها همچنین به احتمال زیاد دچار مشکلات قلبی و گردش خون یا دیا

تحقیقات از مدت ها قبل نشان داده اند افرادی که با غذای فرا فرآوری شده زندگی می کنند چاق تر و اضافه وزن بیشتری دارند. مطالعات نشان می دهد که آنها همچنین به احتمال زیاد دچار مشکلات قلبی و گردش خون یا دیابت هستند. خوردن مقدار زیادی گوشت فرآوری شده مانند هات داگ نیز با افزایش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ مرتبط است.

محققان این پیوند سرطان جدید را هنگام تجزیه و تحلیل سوابق رژیم غذایی 24 ساعته نزدیک به 105000 بزرگسال در گروه کوهی NutriNet-Sante ، یک گروه عمومی جمعیت در فرانسه ، مشاهده کردند. افراد با استفاده از سیستمی به نام NOVA ، لیستی از 3،300 ماده غذایی را که توسط نحوه پردازش آنها طبقه بندی می شوند ، ثبت کردند.

آنچه دانشمندان دریافتند این بود كه افزایش 10٪ در نسبت غذاهای فرا فرآوری شده در رژیم غذایی با افزایش قابل توجه بیشتر از 10٪ خطرات مربوط به سرطان كلی و سرطان پستان همراه بود.

این مطالعه می گوید: "چربی ها و سس های فوق فرآوری شده ، محصولات قندی و نوشیدنی ها با افزایش خطر ابتلا به سرطان کلی همراه بودند." "محصولات قندی فوق فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان همراه بودند."

افرادی که تمایل به خوردن غذای فوق فراوری شده داشتند نیز تمایل به بیشتر سیگار کشیدن و ورزش کمتر از سایرین داشتند ، اما نویسندگان این موارد را کنترل کردند و هنوز هم خطر ابتلا به سرطان را زیاد می دانند.

"نتایج بسیار شگفت آور بود ، قدرت نتایج. آنها واقعاً به هم وابسته بودند ، و ما تجزیه و تحلیل های حساس زیادی انجام دادیم و یافته ها را برای بسیاری از عوامل هم تنظیم کردیم ، و با این وجود ، نتایج در اینجا کاملاً نگران کننده بود." تووییر گفت.

تام سندرز ، فرماندار علمی بنیاد تغذیه انگلیس و گفت: "آنچه مردم می خورند ، بیانگر شیوه زندگی آنها به طور کلی است و ممکن است با خطر ابتلا به سرطان در ارتباط نباشد. بنابراین لازم است آنچه را که به عنوان فاکتورهای مقدماتی نامیده می شوند ، رد کنیم." استاد برجسته در کالج کینگ لندن.

سندرز ، که درگیر این تحقیق نبود ، گفت که نویسندگان تنظیماتی آماری را برای جبران برخی از این موارد انجام داده اند ، اما او هشدار می دهد که "رویکرد طبقه بندی الگوهای غذایی که به غذای فرآوری شده صنعتی وابسته به خطر بیماری بستگی دارد ، جدید است اما احتمالاً نیاز دارد. پالایش قبل از آن می تواند به توصیه های عملی رژیم غذایی تبدیل شود. "

گروه تجارت غیرانتفاعی انجمن صنایع غذایی به درخواست های اظهار نظر پاسخ نداد.

محصولات سلامت و ارگانیک که در فرایند رشد و فراوری آن ها از هیچگونه سمی استفاده نمی شود و به صورت کاملا طبیعی رشد می کند خطر ابتلا به خیلی از بیماری های رایج را کاهش می دهد فروشگاه اینترنتی نیکوفام دارای انواع محصولات سلامت و محصولات ارگانیک می باشد.

Marji McCullough ، مدیر استراتژیک اپیدمیولوژی تغذیه ای در انجمن سرطان آمریکا ، توصیه می کند در مورد تفسیر آنچه که در رابطه با خطر سرطان در ارتباط با مواد غذایی فوق فرآوری شده است ، احتیاط کنید.

مک کالو گفت: "این مطالعه به این معنی نیست که مردم باید فکر کنند" اگر من این کراکر را بخورم ، به سرطان مبتلا می شوم. " "پیام اصلی این مطالعه این بود که به دنبال یک الگوی کلی رژیم غذایی بجای یک ماده خاص باشیم ، و بسیاری از آنچه را که قبلاً می شناسیم پشتیبانی می کند."

به عنوان مثال ، وی گفت ، افرادی که غذاهای بسیار فرآوری شده ای می خورند ، احتمالاً غذاهای سالم کمتری مصرف می کنند ، که این ممکن است به جلوگیری از سرطان کمک کند. متخصصان تغذیه به جای غذاهایی که ارزش غذایی کمی دارند ، رژیم غذایی سرشار از غلات کامل ، میوه و سبزیجات کامل را توصیه می کنند.

تووییر همچنین خاطرنشان كرد كه این یک مطالعه مشاهده ای است ، به این معنا كه دانشمندان نمی دانند چه چیزی باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود ، اما گروه وی در مركز تحقیقات اپیدمیولوژی و آمار سوربن پاریس سیته قصد دارد از نزدیک ببینند كه چه ارتباطی می تواند باشد. "اکنون چالش این است که غذاهای مختلف را جدا کنید و این رابطه را بفهمید تا مشخص شود که این اثر چه خاصیتی دارد."

تووییر گفت ، مطالعات حیوانی نشان می دهد كه بعضی از مواد افزودنی "كاندیداهای كاملاً خوبی" هستند زیرا سرطان زا هستند ، اما اگر در جمعیت بشر نیز سرطان زا باشند ، باید دید.

اگر شروع به نگرانی در مورد آنچه برای ناهار آورده اید ، Touvier می کند که نسبت به این تحقیق "بیش از حد هشدار دهنده" نشود.

با این حال ، غذاهای فراورشی بخش عمده ای از رژیم های جهان را به خود اختصاص می دهند. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که 60٪ کالری های متوسط رژیم غذایی آمریکایی از این نوع مواد غذایی است. یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که آنها 50٪ از رژیم غذایی کانادا را تشکیل می دهند و بیش از 50٪ از رژیم های انگلیس را تشکیل می دهند. و بیشتر کشورهای در حال توسعه از این طریق شروع به خوردن می کنند.

نویسندگان توصیه می کنند ، یک رژیم متعادل و متنوع باید یکی از مهمترین اولویت های بهداشت عمومی در نظر گرفته شود. تووییر گفت: "غذای واقعی بخورید و سعی کنید موارد فوق پردازش شده را محدود کنید." "حداقل تا زمانی که ما بیشتر بدانیم."

https://edition.cnn.com/2018/02/14/health/ultra-processed-foods-cancer-study/index.html

سقزچی بازدید : 62 چهارشنبه 18 دی 1398 زمان : 12:19 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 27
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 175
  • بازدید ماه : 154
  • بازدید سال : 1,720
  • بازدید کلی : 10,601